5,7

Visad 2123 gånger, ladda ned 82 gånger

i närheten av Montroig, Catalunya (España)

El terme de Mont-roig del Camp (Baix Camp) conté un valuosíssim patrimoni de pedra seca que ens testimonia un passat en què aquestes terres foren treballades i cultivades fins a l'últim pam de terra.

L'Ajuntament ha editat un díptic informatiu molt ben detallat amb què podem visitar algunes d'aquestes construccions. Val a dir, però, que la senyalització per l'itinerari és més que deficient (en molts casos ha desaparegut qualsevol rastre dels cartellets indicatius).

Si feu la ruta amb BTT, podeu aprofitar per pujar a l'ermita de la Mare de Déu de la Roca per gaudir de les espectaculars vistes sobre el Camp de Tarragona.

En aquest itinerari visitareu les cabanes de pedra seca següents: la barraca doble o de cal Rabosa de Pratdip, la barraca del Ventades, la barraca dels Comuns del Pellicer, la barraca en espiral, la barraca dels lliris i la barraca del camí de les Terres Noves.

4 kommentarer

• Jaume de la Cota 2013-nov-03

Els tríptics amb l'itinerari per 11 barraques de pedra seca del terme els ha editat el Centre Miró de Mont-roig del Camp i els cartells indicatius els va posar l'Ajuntament, però els van prenen i s'han anat reposant, però no hi ha res a fer, continuen desapareixent. De totes maneres, al tríptic de l'itinerari s'explica, amb molt de detall, com arribar a cada barraca i també hi ha les coordenades GPS de cada construcció. El tríptic es pot aconseguir al Centre Miró, a l'Oficina de Turisme o també es pot descarregar al web: www.pedrasecamont-roig.com, on hi ha més informació sobre les barraques del terme.
    Centre Miró-Grup barracaire de Mont-roig del Camp

• Bild av Panorama.cat

Panorama.cat 2013-nov-04

Moltes gràcies per la informació, Jaume!

• Bild av Billyescopetas

Billyescopetas 2014-aug-15

La ruta no es pot fer amb cotxe ni 4x4, hi ha trams de sender que crec que per altra banda haurien de qualificar la dificultat de la ruta com a "moderada" i no fàcil...

Salut

• Bild av sorin.philippe

sorin.philippe 2019-apr-29

I have followed this trail  verifierade  View more

Itinirario son difficultad y sin intéres matir