Koordinater 5028

Uploaded den 24 oktober 2013

Recorded oktober 2013

Visad 1024 gånger, ladda ned 26 gånger

i närheten av Escaló, Catalunya (España)

Itinerari circular en dues jornades per les Valls d’Àneu (Pallars Sobirà) fent nit al refugi del Pla de la Font i pedalant en alguns trams per la coneguda ruta dels Pedals de Foc.
Iniciem el recorregut al poble d’Escaló i ens enfilem per l’estreta vall d’Escart; trobarem primer el trencant cap a l’ermita de la Mare de Déu de la Roca i més endavant el poblet d’Escart; seguim pujant fins els refugis lliures de la borda d'en Feliu i més amunt dels Quatre Pins fins assolir el coll de la creu d’Uixol a peu del majestuós Montsent de Pallars. Descens ràpid fins a Espot (vall d’Escrita) per continuar cap a Jou i el refugi del Pla de la Font.
El segon dia pugem des del refugi al mirador del coll de Fogueruix amb una gran panorámica de la vall de St. Maurici i els Encantats. Continuem cap el poble de Son (meravellós conjunt monumental preromànic i romànic amb les esglèsies de St. Just i St. Pastor); per la muntanya del Calvari arribem al bosc del Gerdar, l’avetosa més gran de la península (vall de la Bonaigua). Per asfalt arribem a Sorpe i baixem per trialera a Borén (vall de la Noguera) per continuar cap a Isavarre, Esterri, Escalarre i pel camí del pantà de la Guingueta arribar a Escaló lloc d’inici.
Esplèndides les panoràmiques des del coll d’Uixol i del mirador de Fogueruix; magnífics els paisatges a l’entorn del refugi del Pla de la Font i del camí de descens cap a les Planes de Son i superb i inoblidable el pas pel bosc de Gerdar (Mata de València). Si a més afegim la munió de poblets que hem conegut i els colors de tardor que ens han acompanyat durant l’itinerari podrem concloure que hem estat els afortunats d’una exigent i exquisida sortida de cicloturisme.