Visad 3626 gånger, ladda ned 91 gånger

i närheten av Bellver de Cerdanya, Catalunya (España)

Es sencillament un rutón!
Bueno, la ruta, exceptuant els primers 9kms que anirem ràpidament cap a Martinet per un sender al voltant del segre que es preciós, arribats a Martinet agafarem el camí dels búnquers cap a Béixec (també es pot realitzar per pista mitg asfaltada) o en algún tram tibarem de la Btt a coll també per no apretar massa amb una ruta d'aquestes característiques, ja que els seguents 25kms es fan llargs per el terreny més técnic, de senders, seguint el GR, alguna trialera i el desnivell i tipus de terreny, però amb paisatges i senders impressionants, i amb un parell de llocs tibant de la Btt pero molt poca estona, i més tenint en compte que la ruta es llarga i es te que dosificar.
Una vegada arribat a La Seu, agafarem la pujada fins la Rabassa, es de uns 25kms aprox on cal pendrese-la amb molta calma, ja que després n'hi ha més, més curtes de aprox de 3 a 5 kms. El desnivell amb el GPS Garmin es de +4685m que es molt més real del que marca la web Wikiloc. Important portar molta aigua, i menjar a partir de La Seu endavant no passes per cap poble,(que es d'on s'agafa la pujada de 25kms) encara que sí per una masia on si es te sort hi ha un home que pot donar aigua. Una vegada arribat a La Rabassa es planeja una mica i una bona baixada espectacular, sempre amb el Cadí de fons i d'allà s'arriba amb facilitat per pistes fins el Refugi Cap del Rec passant per davant la cruïlla que va cap als llacs de la Pera.
Desde El refugi del Cap del Rec voliem tornar per uns senders molt macos, però s'ens va fer tard així que vem tirar ràpidament per carretera i pista passant per Prullans fins Bellver.

20 kommentarer

• Bild av Placido Sarabia (Tombi BTTGarraf)

Placido Sarabia (Tombi BTTGarraf) 2013-nov-09

bestial la ruta! a ver si me acuerdo de ella para hacerla en primavera para preparar la pedals!

GeorgeA76 2013-nov-10

No te arrepentirás! Es un rutón! Y tú que estás fuerte, mira de mejorar los últimos kms desde el Refugi cap del Rec hasta el final, que se puede hacer por interior de montaña mucho más bonito, pero a nosotros no nos dio tiempo que hacía mucho frío por la noche...

• 10cc 2014-maj-20

buenas tardes ,interesante ruta !! ,la quiero hacer en quad me interesa el tramo de bellver a la seu ,crees que podre pasar por estos caminos con el quad ?? gracias .

GeorgeA76 2014-maj-21

Buenas, pues es una ruta para Btt básicamente, hay tramos que con quad podrías pasar, pero muchos otros no. De Bellver a Martinet (por dónde pasa el track) con el quad no es viable, desde Martinet hasta Querforadat tampoco, y desde Querforadat hasta La Seu tampoco, hay zona de pista pero mucho sendero y trialeras donde no cabe un quad y hay espacios cerrados con cadena/candado para los animales y motos. Pero seguramente podrías buscar ruta alternativa, pero no siguiento este track. Lo siento.
    Si hicieras el track del revés (desde Bellver hasta La Seu por Lles) sí es más pistero y con quan podrías pasar, aunque cerca de las fronteras hay alguna valla que seguramente podrías rodear.
    Saludos

• 10cc 2014-maj-21

La ruta es muy Xula , de AND a Bellver puedo ir con el quad ya lo tengo controtado , me gustaria encontrar la vuelta por la parte del Cadi ,lo veo difícil ,gracias por la informacion .
    Saludos .

GeorgeA76 2014-maj-22

Sisi, difícil, hay algunas partes que si, pero creo que tendrías que alternar por carretera también.
    Suerte

• Bild av ari_dragonet

ari_dragonet 2018-jun-14

Hola! On puc trobar el track dels senderillos que passen per dins del bosc q no us va donar temps de fer? Merci!

Gratacamins 2018-sep-06

Hola GeorgeA76,
    Quina ruta més guapa!!
    Dues coses,
    voldria saber si hi ha algun motiu perquè heu fet la ruta en aquest sentit, ja que en veure el perfil, sembla de millor fer en sentit contrari, ja que la dura i llarga pujada al Coll de Pimés (La Rabassa) des de la Seu es faria de baixada. I assolint el sostre de la ruta des de Bellver la pujada almenys no és tan constant ja que es passa per algun tram planer que potser permetria agafar una mica de forces abans d'arribar al Coll.
    L'altre qüestió és si hi han gaires trialeres que serien de mal fer carregat amb alforges.
    Salut a les 3 cames!
    Joan

GeorgeA76 2018-sep-07

Hola! ari_dragonet! doncs mira, no recordo quin track es, pero crec que hi ha una cursa que fa els senders que et dic fins a Viliella crec que és, exactament no ho recordo, pero si hi ha algo.
    Aquest track també es meu i fa alguna altre tornada... si et serveix:

GeorgeA76 2018-sep-07

Gratacamins! Amb alforges aquest track es complica, hi ha bastant de sender i rampas importants, peró es podria fer. I fer-lo al sentit invers, crec que també es podria fer, peró no facilita res eh! El desnivell es el mateix. El port al Coll de Pimés (La Rabassa) es molt llarg, es cert, peró fiques un ritme i es fa sense problemas, al contrari que hi ha baixades en senders que si les tens que fer de pujada crec que no disfrutes tant la ruta, peró bueno es questió de gustos... a nosaltres els senders ens van molt. :)

Peró repetixo que no hi ha res especial per fer-lo del revés, es podria... aixó si, en algún tram a tibar de la bici a coll! :)

Gratacamins 2018-sep-07

Ok George, sí, tocarà empènyer i anant carregat encara més!
    Això de fer-la al revés o he dit a cop d'ull veient la gràfica...
    Ara veig una altra avantatge fent-la al revés per pujar al Coll de Pimés ja que si surts de Bellver ja estàs a 1000m d'alçada i en canvi si es surt de la Seu estàs a 700m (300m de diferència).
    Per la imatge del satèlit veig que es puja tot per pista.
    Ara bé, tens raó si les rampes són per pista i les baixades per senders, si es fan al revés és de mal fer i no ho disfrutes tant.
    Acabaré de rumiar en quin sentit la faig...
    Moltes gràcies per la resposta i per compartir la ruta!!
    Joan

Robert_Singlespeed 2020-apr-02

Hola, per fer en 2 jornades on es podria pernoctar, si es posible vivac o tenda y sino Alberg? Gràcies.

GeorgeA76 2020-apr-03

Bones Robert_Singlespeed, si es podria, tant en vivac com en alberg, com en hotelet. Al petit poble de Ansovell, hi ha un hotelet molt guapo, petitó però amb molt bona pinta, nosaltres i vem parar a esmorçar. Desprès hi ha varis refugis, el millors són els que estàn als llacs de la Pera i al refigi del Cap del Rec. Es una bona opciò parar-hi si es vol fer el track en 2 dies, però no començaria de Bellver, si no de La Seu d'Urgell ja, i la segona etapa baixar fins a Bellver i arribar a La Seu... :) Per fer vivac trobareu varis llocs, abans de la pujada als llacs de la Pera hi ha unes barbacoes que crec que es pot, i si no als voltants de cap del Rec suposo que també. Ja hem diràs! :)

Gratacamins 2020-apr-04

Hola nois!
    Tal i com diu en GeorgeA76, no tindràs problemes per passar la nit en alguns dels fantàstics paratges que ofereix aquesta ruta, amb moltes possibilitats alhora de pernoctar per lliure gràcies a la quantitat de refugis que trobes, sobretot al sector nord.
    Jo per exemple, vaig passar una plàcida nit al Refugi de Coll de Midós, amb magnífiques vistes al Cadí i vaig encendre la llar per escalfar-me, tot un luxe quan viatges amb autosuficiència i el temps no acompanya.
    També es passa per moltes zones solitàries que conviden a fer vivac o parar la tenda i es troben masies i cabanes en desús o anexes d'ermites que poden servir d'aixopluc, apart del servei de turisme rural que ofereixen alguns poblets.
    Per mi massa dura en només 2 dies. Robert, si pots, agafat almenys un dia més, la gaudiràs molt més.
    Us deixo un enllaç a les fotos de la ruta, feta al setembre del 2018: https://www.facebook.com/joandekit/media_set?set=a.2228873237390572&type=3
    Llàstima que per gaudir de tot això haurem d'esperar que la situació es normalitzi i sembla que va per llarg...

Robert_Singlespeed 2020-apr-04

Moltes gràcies Gratacamins!

GeorgeA76 2020-apr-04

Home, si es cert que aquesta ruta amb una sola jornada, com vem fer nosaltres es molt dura, i mès en la època de calor que la vem fer nosaltres, perqué els ports llargs i mes durs els agafes en les hores més caloreses, i el millor si es vol disfrutar es fer-lo en 2 etapes, sortint de La Seu d'hora (així el 1er port més llarg el fas amb la fresca) i dormir al refugi del llac de la Pera o fent vivac per allà o ja al Cap del Rec, que es tot baixada desde els llacs de la Pera. I mès si es te que anar carregat amb alforges i tot... Nosaltres vem anar molt lleugers i clar no es el mateix...
    Jo crec que 50kms al día, sortint d'hora, es un recorregur 10. :)

Robert_Singlespeed 2020-apr-04

👍👍👍

GeorgeA76 2020-apr-04

Perdona, 50kms diaris no, 60 i algo... però si es surt d'horeta es viable totalment. Hi ha una molt bona barreixa de pista, on avançes kms, i algúns senders que la fan divertida... sobretot desde Bellver fins La Seu. Per això si et fixes, sortint de La Seu fins a Bellver es fa una gran part del desnivell i de kms. I la 2a etapa es ja mès divertida i mès curta.

• emilisam 2020-aug-06

Hola @georgeA76 que tal? me gustaria saber si el track es total el que hicieron con carretera por tiempo, o es el que se queria hacer completo pero ustedes lo acortasteis y es el track que hay aqui.
    Muchas gracias.

GeorgeA76 2020-aug-06

Hola @emilisam Este track es montaña 100%. Lo desarrollé yo mismo enlazando zonas que conocía con zonas sacadas de los mapas y de Wikiloc. No se si es eso lo que querías saber. Es un track muy bonito, pero a la par de duro, pero la Cerdanya es lo que tiene. :)