Visad 181 gånger, ladda ned 10 gånger

i närheten av les Borges del Camp, Catalunya (España)

Ruta dura, però molt bonica, deslluïda en la seva part final per un camí tallat.

De les Borges ens dirigim a Alforja passant pel Mas de la Girada i el Coll de Banys. Passat Alforja comencem l'ascensió cap a l'Ermita de Puigcerver per la Creu del Formatge, pujada llarga i en la que la duresa es concentra sobretot en el tram inicial, i que en bona part travessa una bonica zona de bosc d'alzina.

La baixada cap a Riudecols és molt ràpida. El tram entre Riudecols i Riudecanyes també és força bonic, i s'inicia amb una pujada amb certa duresa fins el Collet de Mas d'En Cases i una divertida baixada per la zona de Montclar.

Arribats a Riudecanyes, travessem la presa, pugem fins la zona de Mas del Brocà i baixem fins arribar al camí vermell, que puja des de Duesaigües en direcció al Castell d'Escornalbou. Aquest camí és una pujada amb força pendent, però amb el terreny perfectament pavimentat i un entorn preciós. Quan hem arribat a la carretera, hem iniciat el descens, agafant la pista que va pel Barranc de Sant Joan fins a Vilanova d'Escornalbou. Si teniu temps i no hi heu estat, val la pena pujar fins el castell, que des d'on nosaltres hem començat a baixar queda a un quilòmetre i uns 70 metres de desnivell, fet per carretera.

Des de Vilanova d'Escornalbou fins a Riudecanyes el camí és relativament pla. La tornada de Riudecanyes a Les Borges, també molt plana, ha estat accidentada, ja que el camí que teníem previst estava tallat, i això ens a portat a recular diverses vegades i a fer un bon tram per carretera.

En conjunt, ruta molt bonica i força dura, sense cap dificultat tècnica, i sobre la qual només recomano trobar un camí alternatiu entre Riudecanyes i Les Borges.